مدعيان دروغين (امام زمان عج)


                                                               

 

مقدمه

 

 

 

سخن از امام مهدى عليه السلام واعتقاد به وجود گرانمايه او مسأله جديد يا پديده نوظهورى نيست بلكه ريشه قرآن دارد وسابقه تاريخى آن به عصر رسالت باز مى گردد.

 

 

اين انديشه پويا وعقيده راسخ از زمان پيامبر وامامان نور عليهم السلام تاكنون همواره در جامعه اسلامى ثابت واستوار بوده است.

در آغاز كتاب برخى از آيات قرآن را كه به وجود گرانمايه حضرت مهدى عليه السلام تأويل وتفسير گرديده است به همراه نويدهايى از پيامبر وامامان نور عليهم السلام آورديم وروشن شد كه اين آيات وروايات از ظهور مهدى نجاتبخش در واپسين حركت تاريخ وآينده جهان سخن مى گويد وبا صراحت از شكوه واقتدار وجايگاه والا وبى نظير او پيام مى دهد به گونه اى كه در تاريخ اسلام هيچ شخصيتى از نظر اقتدار وشكوه وبرخوردارى از امكانات وحاكميت بر كرده زمين پس از ظهور همانند او يافت نمى شود.

اين واقعيت بخاطر انبوه رواياتى كه در مورد آن حضرت وابعاد شخصيت والا وظهور ونقش بى نظير اصلاحى او آمده است به گونه اى در جامعه اسلامى مشهور ومعروف شده بود كه هيچ كس جرأت وجسارت انكار آن را نداشت ومسأله مهدويت براى جامعه اسلامى، يك مسأله قرآنى وروايى وشناخته شده وقطعى بخاطر استوارى اين واقعيت عقيدتى ودينى در جامعه اسلامى بود كه در تاريخ اسلام، از يك سو با شخصيتهايى روبرو مى شويم كه طرفداران افراطى آنان براى پيشرفت دنيوى وسياست خويش آنان را به عنوان مهدى نجاتبخش مطرح ساختند واز دگر سو با عناصرى آشنا مى شويم كه بر اثر انگيزه هاى جاه طلبانه، وسوسه قدرت وشهرت ودنياطلبى، به دروغ ادعاى مهدويت نموده وخود را همان مهدى نجات بخشى كه قرآن وروايات نويد آمدن او را داده است معرفى كردند.

شمار اينها طبق برخى آمارها به 50 نفر رسيده است ونكته در خور يادآورى در رابطه با اين مدعيان دروغين اين است كه اينها به اعتبار بر چهار دسته قابل تقسيم اند:

 

 

1- گروهى از اينان از نظر نسب هويت، هدف ومذهب ناشناخته اند.

 

 

2- گروهى با كارهاى جنون آميز خوى خود را از نظرها ساقط كردند.

 

 

3- برخى نام ونشان ودعوت وپيروانشان از صفحه روزگار به گونه اى محو شده است كه نشانى از آنها نيست.

 

4- وبرخى نيز مرده اند اما نام ويادى از آنان هست كه ما، در اين بخش نظرى گذرا به زندگى وعملكرد دجالگرانه شمارى از آنان كه در تاريخ بدين عنوان شهرت يافته اند خواهيم افكند.


|
امتیاز مطلب : 36
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 1 دی 1390
مثنوی انتظار

بسم الله الرحیم آغازشد

قصه ای از دفتری که ساز شد


نام حق بردی دوباره جان گرفت


قصه ی آخرالزمان فرمان گرفت


گفته گر یک روز ماند زین جهان


من کنم از عدل مهدی گلستان


این جهان را نور باران می کنم


بانگ حق را من فراوان می کنم


داده ام عهدی، کنم مستضعفان


وارثان این زمین و این جهان


شکر یزدان عزیز است و حکیم


آنکه یارش از حق است او را چه بیم؟

ادامه در ادامه مطلب...
 


|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 9
|
مجموع امتیاز : 9
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : جمعه 1 دی 1390
اسکرین سیور


اسکرین سیور ویژه امام زمان عج حتما دانلود کنید

...دانلود در ادامه مطلب

 


|
امتیاز مطلب : 51
|
تعداد امتیازدهندگان : 13
|
مجموع امتیاز : 13
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
نشانه های قطعی ظهور امام زمان (عجل الله تعالي فرجه الشريف)

ظهور امام زمان (عج) پنج نشانه حتمی دارد و آن عبارتست از: قیام یمنی، خروج سفیانی، ندای آسمانی، فرورفتن سپاهی در یمن و کشته شدن نفس زکیه.



نـشانه های تخلف ناپذیر ظهور امام مهدی علیه السلام که بی هیچ تردیدی مقارن ظهور آن حضرت رخ خواهند داد و ارتباط گسست ناپذیری با آن دارند، پنج نشانه اند.

بـرخی از این پنج نشانه، اندکی پیش از ظهور و برخی چند ماه پس از آمدن آن گرامی و برخی اندکی پیش از قیام نجات بخش و جهانی آن حضرت ، پدیدار خواهند شد.

در ایـن مـورد، روایـات بـسـیـاری وارد شده است که با اندک تفاوت در ترتیب پیدایش این علایم و نشانه ها، آنها را نشان می دهد. نـخست، برخی از روایات را که این علایم پنجگانه را به صورت کوتاه ترسیم می کـنـد مـی آوریـم، آنگاه هر کدام از آن نشانه ها را با توضیحی که در روایات در مورد آن آمده و تفسیر مناسبی که به ذهن می رسد، ترسیم می نماییم.

امام صادق علیه السلام در این مورد فرمود: خـمـس قـبل قیام القائم علیه السلام : الیمانی و السفانی و المنادی ینادی من السماء و خسف بالبیداء و قتل النفس ‍الزکیة .(1) پیش از قیام مهدی علیه السلام پنج رخداد بزرگ در پیش خواهد بود:

1 ـجنبش ترقی خواهانه مرد یمنی،2 ـ جنبش ارتجاعی سفیانی، 3 ـ ندای روح بخش آسمانی، 4 ـ فرو رفتن زمین، 5 ـ قتل نفس زکیه

امام در ادامه فرمود: قـبـل قـیـام القـائم خـمـس عـلامـات مـحـتـومـات : الیـمـانـی و السـفـیـانـی و الصـیـحـة و قتل النفس الزکیة و الخسف بالبیداء.(2) پیش از قیام قائم ، پنج علامت و نشانه مهم در پیش خواهد بود: جـنـبـش مـردم تـرقـی خـواه یـمـنـی، جـنـبـش ارتـجـاعـی سـفـیـانـی، نـدای آسـمـانـی، قتل نفس زکیه و فرو رفتن زمین.

و نیز فرمود: النداء المحتوم و السفیانی من المحتوم و خسف البیداء من المحتوم و الیمانی من المحتوم و قتل الفنس الزکیه من المحتوم .(3) نـدای آسـمـانـی بـه هـنگامه قیام قائم ، جنبش ارتجاعی سفیانی ، جنبش مترقی مرد یمنی ، فرو رفتن زمین و دیگر، کشته شدن نفس زکیه ، این پنج نشانه ، از علایم قطعی ظهورند.

پی نوشت:
1- اکـمال الدین ، صدوق ، ج 2، ص 649، غیبت طوسی ، ص 267، با اندک تفاوت در ترتیب علائم پنجگانه و بحارالانوار، ج 52، ص 203.
2- اکمال الدین ، ج 2، ص 650 و بحار الانوار، ج 52، ص 204.
3- غیبت نعمانی ، ص 252 و 257، و بحارالانوار، ج 52، ص 233.

 


|
امتیاز مطلب : 45
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
هرروز به یاد حضرت(ع)

یکی از اموری که باعث می شود انسان جز منتظرین فرج باشد و به حضرت بقیه الله الاعظم (عج) نزدیک شود، این است که هر روز به یاد آن حضرت باشد.
حال، چه کار کنیم تا هر روز این توفیق را داشته باشیم که به یاد حضرت باشیم و ایا م  و  سا عا ت روزمره خود را با قطب عالم امکان ، مهدی موعود عجین کنیم، و روز به روز بر عشق و علاقه و محبت ما نسبت به آن حضرت (ع) افزوده شود و ان شاء الله جز منتظرین حضرت باشیم؟
برای این کار علاوه بر مطالبی که در فصل انتظار فرج گفته شد، چند پیشنهاد به ذهن می رسد:


|
امتیاز مطلب : 42
|
تعداد امتیازدهندگان : 11
|
مجموع امتیاز : 11
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : پنج شنبه 29 دی 1390
آثار انتظار

کسی که انتظار قیام مصلح جهانی را دارد در واقع،انتظار انقلاب و تحولی را دارد که وسیع ترین انقلاب های انسانی درطول تاریخ بشر است؛انقلابی که همه شؤون زندگی انسان ها راشامل می شود.انتظار،همیشه از دو عنصر نفی و اثبات تشکیل می شود،یعنی ناراحتی از وضع موجود،وعشق و علاقه به وضعیت بهتر.پس کسانی که در انتظارند،اگر در ادعای خود صادق باشند،باید این آثار در ان ها آشکار شود:


|
امتیاز مطلب : 49
|
تعداد امتیازدهندگان : 12
|
مجموع امتیاز : 12
:: ادامه مطلب
نویسنده : سید محمد حسین هاشمی زاده
تاریخ : چهار شنبه 28 دی 1390